نماتد (سرطان خاک)

نماتد (سرطان خاک) چیست؟

💥نماتد (سرطان خاک) چیست؟ و بهترین سم نماتد کش ایران کدام است؟

– کرم لوله‌ای ریشه‌گرهی گیاه انگل‌های کرم لوله‌ای از سرده هستند.

– محل زندگی آن‌ها خاک مناطق نسبتاً گرم با زمستان کوتاه است. در حدود ۲۰۰۰ گیاه مستعد عفونت با کرم لوله‌ای ریشه گرهی هستند و این انگل باعث از بین رفتن در حدود ۵ درصد از محصولات کشاورزی است.

– لارو کرم لوله‌ای ریشه گرهی باعث عفونت ریشه و باعث به وجود آمدن گال در ریشه می‌شوند.

– این کرم لوله‌ای مهم‌ترین کرم لوله‌ای انگل گیاهی است که بیشترین خسارت را به انواع محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند و شاید بتوان گفت هیچ گیاهی نیست تا از آلودگی و حملهٔ این کرم لوله‌ای مصون باشد.

– اولین بار در سال ۱۸۵۵ توسط برکلی (Berkeley) در گلخانه‌ای در انگلستان روی ریشه‌های خیار مشاهده شد و در ایران روی ۱۹ تیرهٔ گیاهی از جمله: گوجه فرنگی، سیب زمینی، چغندر قند و انواع کدو و نیز درختان از مهم‌ترین میزبان‌های این کرم لوله‌ای هستند.

– کرم لوله‌ای نر کرمی شکل و کرم لوله‌ای ماده گلابی شکل است که کرم لوله‌ای ماده پس از جفت‌گیری یا حتی بدون جفت‌گیری با کرم لوله‌ای نر، تولید تخم می‌کند و تخم‌ها را در داخل یک کیسه ژلاتینی به منظور محافظت قرار می‌دهد.

– تخم‌ها ممکن است همگی یا بعضی از آن‌ها در داخل یا خارج بافت‌های ریشه گذاشته شوند و به همین صورت زمستان‌گذرانی می‌کنند و سپس در فصل بهار این تخم‌ها شکسته شده و لارو سن دوم آن‌ها به گیاه میزبان حمله می‌کند.

⚠️علائم بیماری نماتدها

– علائم بیماری ناشی از این کرم لوله‌ای، بیشتر روی ریشه‌ها ظاهر می‌شود که علائم به صورت گره، گره شدن و برجستگی‌های گره مانند و پوسیدگی خشک ظاهر می‌شود که در گیاهان جوان ممکن است منجر به مرگ آن‌ها شود و در گیاهان مسن به صورت کوتولگی، کاهش رشد، زردی گیاه و گاهی پژمردگی گیاه در ساعات گرم روز می‌باشد.

برای دفع نماتد خاک و اطلاع از بهترین سم نماتد کش ایران با جناب آقای خالقی مدیرعامل و رئیس هیت مدیره معدن گوگرد زرکوه تماس بگیرید:

♻️ غلامرضا خالقی

♻️ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

📞 تلفن همراه، تلگرام و واتس اپ

۰۹۱۲۱۱۰۴۳۲۴

♻️ لینک کانال تلگرامی

@zarko0h

♻️ آدرس سایت های رسمی:

googerd-zarkooh.com‌

googerd-zarkooh.ir

♻️ آدرس الکترونیکی مربوط به ویدئو (آپارات)

https://www.aparat.com/googerdzarkooh

امتیاز دهید.

Related Posts: