پودر گوگرد معدنی زرکوه

مزایای استفاده از کود گوگرد معدنی زرکوه و روش احیا درختان

در حال حاضر کمبود گوگرد در سراسر جهان در حال افزایش می باشد به این دلیل که میزان گوگرد وارد شده به خاک به نسبت گوگرد خارج شده از آن بسیار کم می باشد. و این امر سبب کاهش عملکرد بسیاری از محصولات می گردد. هدف از مدیریت سیستم های تغذیه ای خاک و محصولات این است که عناصر مورد نیاز به اندازه کافی برای رشد گیاهان وجود داشته باشد و کاربرد بیش از حد و یا کمتر از مقدار مورد نیاز غیر موثر بوده و اثرات منفی را بر رشد گیاه و محیط زیست به بار می آورد. گوگرد جز عناصر ضروری برای رشد گیاهان می باشد و نیاز گیاهان به گوگرد به میزان دسترسی آنها به ازت و نرخ رشدی گیاه بستگی دارد.

کود های گوگردی:
منابع گوگرد ممکن است به صورت گوگرد آلی یا گوگرد معدنی در طبیعت وجود داشته باشد. گوگرد عنصری و سولفوریک اسید ها فقط شامل گوگرد هستند و از آنها برای تامین عنصر گوگرد، بهبود رشد گیاهان و کاهش PH در خاک های قلیایی استفاده میشود. یکی دیگر از منابع مهم کود های گوگردی گچ است که دارای ۲۳،۳ درصد کلسیم و ۱۸ درصد گوگرد می باشد. با توجه به اثر اصلاحی گوگرد در خاک و همچنین به عنوان ماده غذایی قابل جذب برای گیاه باید شکل فعال گوگرد در خاک (گوگرد معدنی) یعنی سولفات مصرف شود و شرایط معدنی شدن گوگرد در خاک فراهم شود. عواملی زیادی مانند حرارت ، رطوبت ، تهویه ، نسبت کربن به گوگرد ، مقدار ماده آلی خاک و جمعیت میکروارگانیسم های خاک بر معدنی شدن گوگرد یعنی تبدیل گوگرد به سولفات موثرند. اگر گوگرد به شکل معدنی تبدیل نشود نقش مثبت و موثری در خاک نخواهد داشت.

مزایای استفاده از گوگرد معدنی زرکوه :
این کود ها اصلاح کننده انواع خاک ها و آبهای شور، قلیایی و آهکی می باشد همچنین به عنوان ضد عفونی کننده انواع بذر ها ، خاک ها و محصولات زراعی ، باغی و کشاورزی به کار می روند. کود گوگرد معدنی زرکوه کشنده، دور کننده و دفع کننده آفات ، قارچ ها، انگل ها، لارو ها و حشرات می باشند. کل آفات از جمله آفت پسیل پسته، کنه، سن ، شته کرم گلوگاه انار و غوزه و غیره را برطرف می نماید. توسط این کود امکان از بین بردن قارچ و بیماری های قارچی مانند گموز، نماتد و… وجود دارد.

روش احیا درختان با کود گوگرد معدنی زرکوه
مقدار ۱۰ الی ۱۵ کیلوگرم گوگرد معدن زرکوه (نوع طلائی) را از کنار طوقه ها تا انتهای سایه انداز روی خاک پخش نموده سپس پا کن نموده و همزمان با خاک روی ریشه ها کاملا مخلوط و سپس آبیاری نمایید.
همزمان مقدار ۲ کیلوگرم گوگرد معدن زرکوه نوع سوپر طلائی را با ۲۰ لیتر آب به صورت محلولی آماده نموده سپس به وسیله محلول پاش کوچک یا بزرگ که دارای هم زن باشد آن درخت را از نوک سر شاخه ها “شاخه ها” تنه یا بدنه حتی طوقه و خاک روی ریشه در اطراف درخت را به صورت حرکت آهسته به طور کامل محلول پاشی نمایید.

اگر آن درخت خشک یا نیمه خشک ۴۰ روز پس از بیدار شدن درختان (فصل بیدار) به حیات دوباره باز نگردید دیگر هیچ راه و چاره ای برای احیاء آن درخت وجود ندارد بدون درنگ آن درخت را از ریشه در آورید همزمان مقداری گوگرد معدن زرکوه نوع طلائی را درون حفره ایجاد شده پخش کنید که بیماریهای قارچی احتمالی را برطرف نماید سپس آن درخت را به خارج از باغ منتقل نموده آن را کاملا بسوزانید.

عناصر موجود در کود های گوگرد معدنی زرکوه :
کود های گوگرد معدنی زرکوه دارای عناصری چون کلسیم محلول و قابل جذب و اکسید کلسیم، گوگرد محلول ، منگنز قابل جذب ، منیزیم قابل جذب ، فسفر، آهن و عنصر گوگرد از نوع رسوبات باکتری می باشد. گوگرد معدنی زرکوه دارای سولفات گوگرد نیز میباشد.

محصولات گوگرد معدنی زرکوه

کود گوگرد سوپر طلائی معدن زرکوه
این محصول را می توان به همراه آب آبیاری به صورت قطره ای ، بارانی و غرق آبی در اختیار گیاها و درختان قرار داد. میزان ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار برای یک دوره کاشت، داشت و برداشت برای انواع کشت زراعی و گلخانه و مقدار ۱۰ کیلوگرم برای هر درخت درمدت ۱۲ ماه در واقع یک دوره کامل داشت و برداشت به روش کودآبیاری استفاده نمود. استفاده از این کود به روش کود آبیاری برای تقویت، اصلاح و ضدعفونی خاک های شور و قلیایی ، قارچ کشی ، آفت کشی ، انگل کشی، دفع کرم ریشه ، دفع گموز و نماتد استفاده می گردد.

امتیاز دهید.

Related Posts: