گوگرد بنتونیت دار

مضرات استفاده از گوگرد بنتونیت دار و بنتونیت در خاک

باغداران، کشاورزان، زارعان عزیز، لطفا و حتما از افزودن بنتونیت با هر نامی (گوگرد بنتونیت دار و …) به خاک خودداری نمایید. در این مقاله به بررسی چرایی این موضوع خواهیم پرداخت، پس با گوگرد معدنی زرکوه همراه باشید:

مضرات استفاده از بنتونیت در خاک

۱- اساسا بنتونیت هیچگونه عناصر مفید غذائی ندارد، به همین دلیل عناوینی مانند گوگرد بنتونیت دار و گوگرد بنتونیتی چیزی جز تبلیغات نیست.

۲-بنتونیت هیچگونه واکنش مثبتی در خاک ایجاد نمینماید.

۳- بنتونیت به دلیل خاصیت چسبندگی که دارد پس از افزودن به خاک طی مرور زمان بافت خاک حالت چسبندگی به خود گرفته لذا مانع نفوذ هوا به قسمت‌های زیرین خاک گردیده و از عمل هوازی جلوگیری نموده باعث پوسیدگی ریشه ها و مردگی خاک میگردد.

۴- واحدهای تولید انواع کودهای گرانوله و یا پلت مرغی صرفا به دلیل وجود حالت چسبندگی که در بنتونیت وجود دارد به خاطر گرد نمودن و یا پلت نمودن و نیز به دلیل جلوگیری از باز شدن مولکولهای کود تولید شده از زمان تولید تا مصرف (جلوگیری از پودر شدن و برگشت به حالت اولیه) از بنتونیت استفاده می‌کنند.

۵- پالایشگاه‌های نفت بنتونیت را به خاطر چسبندگی بالائی که دارد به منظور جلوگیری از نفوذ آب از پشت حلقه چاه نفت به داخل چاه، به داخل چاه تزریق می‌نمایند، به همین علت افزودن بنتونیت در خاک به مرور و طی مصارف هر ساله مانع نفوذ آب از روی سطح خاک به قسمت زیرین سطح خواهد شد،

روش آزمایش و اثبات موارد گفته شده در مورد بنتونیت

۵ کیلوگرم پودر خالص بنتونیت را بصورت مخروط یا کپه در یک محل قرار دهید، سپس ۴ دفعه، آن هم هر ۲ ساعت یک بار قسمت بالا و اطراف آن را توسط آب بصورت پاشش و یا اسپری مرطوب نمایید، ۴ ساعت بعد از آخرین پاشش آب، یک ناحیه کپه بنتونیت را سوراخ نمایید مشاهده خواهید نمود که روی کپه مرطوب و زیر آن کاملا خشک مانده یعنی آب از قسمت سطح رو، به قسمت سطح زیرین هیچ نفوذی ننموده است.

☎شماره تلفن: ۰۹۱۲۱۱۰۴۳۲۴ (گوگرد معدن زرکوه)

۲.۸ از ۵ - (۵ رای)

Related Posts:

اعتبار گوگرد معدن زرکوه را شما بسنجید!

در ادامه مدارک معتبر و رسمی زرکوه را مشاهده کنید....

Comments (1)

سلام لطفا انالیرز گوگرد معدنی را برای بنده ارسال نمایید. تشکر

پاسخ