گوگرد سوپر طلایی زرکوه

اهمیت بذر مال نمودن بذرها با گوگرد ارگانیک معدن زرکوه

📌《اهمیت بذر مال نمودن بذرها با گوگرد ارگانیک معدن زرکوه》

🔸 مقدمه:
– خاک محل کاشت و رشد گیاه می باشد که پس از کاشت آب و مواد غذایی موجود در خود را در اختیار بذر کاشته شده و متعاقبا در اختیار گیاه به عمل آمده قرار میدهد.
– و دارای خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی میباشد که یکی از عوامل مهم و تعیین کننده کمیت و کیفیت محصول می باشد حتی یک خاک زراعی خوب نیز ممکن است دارای یک یا چند عامل محدود کننده جوانه زنی بذر و نیز رشد اولیه گیاه موثر شود.

♦️این عوامل ” عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی می باشند.

🔸عوامل فیزیکی خاک مانند:
۱) تهویه نامناسب خاک که دلیل آن چسبندگی زیاد ذرات خاک به علت وجود درصد رس بیشتر در بافت خاک می باشد.

۲) یا درصد بالای ذرات شن که موجب کاهش ظرفیت نگهداری آب و مواد غذایی در خاک می شود.
– وغیره ….

🔹عوامل شیمیایی خاک مانند :
۱) وجود سدیم قابل تبادل در خاک که موجب شوری خاک و در نتیجه منفی شدن فشار اسمزی خاک شده و از جذب آب (توسط بذر) جلوگیری می کند و قدرت جوانه زنی و رشد اولیه گیاه را کاهش داده (موجب گیاه سوزی) می گردد.

۲) واکنش خاک یا (PH) بالا که باعث کاهش جذب مواد غذایی مورد نیاز گیاه میگردد.

♦️عوامل میکروبی (بیولوژیکی) خاک :

– که با ترشح توکسین(سم) موجب اختلال در جوانه زنی بذر و کاهش رشد اولیه گیاه میگردند و با میکروارگانیسم های مفید خاک بر سر منابع غذایی و جا در رقابت می باشند.

– لازم به ذکر است که افزایش جمعیت میکرو ارگانیسم های مضر در خاک تحت تاثیر عوامل محدود کننده فیزیکی و شیمیایی خاک بوده لذا موجب کاهش حاصلخیزی خاک می گردد.

✅ با استناد به دلایل فوق الشرح بذر مال کردن با یک بذر مال مناسب مزایا و ارزشها به شرح زیر را برای بذر فراهم مینماید :
۱) موجب یکنواختی جوانه زنی بذرها و سطح سبز مزرعه میگردد.

۲) بذر مال باعث ایجاد سیستم ریشه های اولیه و همچنین ریشه های ثانویه (جاذب) قوی در گیاه و افزایش قدرت پنجه زنی در غلات نیز می گردد .

💢 روش بذر مال کردن بذرها:

۱) ابتدا بذر مورد نظر را کاملا بوجاری نموده ضایعات و بذر علفهای هرز احتمالی موجود در آن را از بذر مورد نظر جدا کنید.

۲) ابتدا بذر مورد نظر را با دقت و بصورت دستی و یا با استفاده از مخلوط کننده مکانیکی (میکسر) با《گوکرد ارگانیک معدن زرکوه (نوع طلائی یا سوپر طلائی)》کاملا مخلوط نمایید.

۳) اگر قصد دارید بذر را بر روی زمین بذرمال نمایید حتما زیر آن نایلون پهن نمایید تا رطوبت موجود در اطراف بذرها از بذرها جدا نشود .

۴) مقدار ۴۰% الی۶۰% آب بصورت یکنواخت به منظور تامین رطوبت کافی با هدف فراهم نمودن شرایط برای انجام واکنشهای مربوط به بذرمالی اعم از ضد عفونی” قارچ کشی” آفت کشی” تقویت و جوانه زنی بذرها و …. به همه ی قسمتهای بذر مخلوط شده با《گوگرد ارگانیک معدن زرکوه》اضافه نمایید.

۵) مدت زمان ماندگاری بذر بصورت مخلوط با گوگرد ارگانیک معدن زرکوه حداقل ۱۰۰ ساعت و حداکثر ۱۵۰ ساعت میباشد.
– (بستگی به دمای هوا و همچنین بستگی به سختی” ضخامت پوست روئی و مقاومت بذر در برابر رطوبت موجود دارد)

⚠️توجه:
۱) هیچ نوع سم شیمیائی” قارچ کش شیمیائی” مواد شیمیائی و هیچ نوع کودهای شیمیائی به آن اضافه و مخلوط نکنید.

۲) حتی الامکان سعی کنید به هر ترتیبی شده بذر آغشته شده به گوگرد ارگانیک معدن زرکوه را از هم جدا ننموده به همان صورت آغشته به هم عمل کاشت را انجام دهید که گوگرد ارگانیک معدن زرکوه در اطراف بذر در خاک قرار گیرد (سپس معجزه اش را در میزان رشد” سرعت رشد” پیش رس شدن محصول” افزایش محصول” کیفیت محصول و غیره … را مشاهده نمایید)

۳) پس از کاشت تا زمان برداشت نیاز به مصرف هیچ نوع قارچ کش نخواهید داشت.

۴) پس از کاشت تا ۲۰ روز قبل از برداشت برای هر هکتار طی دو الی سه مرحله کلّا مقدار ۵۰۰ کیلوگرم گوگرد ارگانیک معدن زرکوه (نوع طلائی) یا (نوع سوپر طلائی) {با مشورت} را هنگام آبیاری بصورت شیربشکه_درام کود و یا از طریق منبع تغذیه (منبع کود دهی) به خاک نهالستان” مزرعه” کشتزار” صیفی جات و یا جالیز خود اضافه نمایید.

– غلامرضا خالقی
– مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گوگرد ارگانیک معدن زرکوه
تلفن : ۰۹۱۲۱۱۰۴۳۲۴
– لینک کانال تلگرامی زرکوه
@zarko0h

امتیاز دهید.

Related Posts: